Komunikacja interpersonalna w zakładach opieki zdrowotnej

wtorek, 2 Grudzień, 2014 | marketing, ogólne | Możliwość komentowania Komunikacja interpersonalna w zakładach opieki zdrowotnej została wyłączona

W najnowszym numerze Journal of Management and Finance wydawanego przez Uniwersytet Gdański ukazał się artykuł „Komunikacja interpersonalna w zakładach opieki zdrowotnej”, który przygotowałem wraz z doktorantką psychologii Agatą Milik. W artykule poddaliśmy analizie interakcje w zależności od miejsca opieki i dokonano przeglądu modeli teoretycznych relacji personel medyczny–pacjent. Przeprowadziliśmy też rozważania nad zasadnością stosowania komunikacji marketingowej w zakładach opieki zdrowotnej.

Abstrakt można przeczytać w zakładce publikacje.

Pełen tekst dostępny jest tutaj.

Tagi: , , ,

Autor: Dominik Meller

Nowe wymagania dla artykułów w Public Library of Science

piątek, 7 Marzec, 2014 | ogólne | Możliwość komentowania Nowe wymagania dla artykułów w Public Library of Science została wyłączona
PLOS_logo_2012

CC BY-SA 3.0 PLOS

Pod koniec lutego Public Library of Science – wydawca jednego z największych pism naukowych publikowanych na otwartych licencjach PLOS One rozwinął wymagania dotyczące dostępności danych źródłowych. Do tej pory autorzy byli zobowiązani na udostępniać informacje w na każde wezwanie zainteresowanych. Jednak, jak trafnie zauważyli redaktorzy, zapytania te często giną w filtrach poczty. Dlatego też zdecydowano żeby każdy tekst pojawiał się wraz z danymi źródłowymi.

Krok ten ma ogromne znaczenie dla społeczności naukowej. Swobodny dostęp do danych pozwala na szeroko zakrojone badania porównawcze, a także skraca czas na potrzebny na przeprowadzenie nowych prób. Co więcej, jest stymulantem do dyskusji nad samym procesem prowadzenia badań i pozyskiwania danych . Uzasadnione obawy o powstawanie plagiatów PLOS rozwiewa już w FAQ odpowiadając, że przecież skoro oryginalny tekst jest dostępny jako Open Access, to taki plagiat jeszcze szybciej zostanie wykryty.

Źródło: arstechica.com, PLoS Blog

Tagi: , , ,

Autor: Dominik Meller

Crowdfunding w turystyce – badanie

niedziela, 16 Luty, 2014 | ogólne | Możliwość komentowania Crowdfunding w turystyce – badanie została wyłączona

logo UGZima, nawet taka, której nie czuć za oknem, to idealny czas na pisanie artykułów do letnich zeszytów naukowych i na jesienne konferencje. Tym razem wraz z koleżanką z seminarium wybraliśmy temat dość odległy od ochrony zdrowia, ale na pewno bez znaczenia na samopoczucie. Zdecydowaliśmy się zbadać potencjalne możliwości wykorzystania crowdfundingu do przygotowania oferty turystycznej. Nie będzie to pierwsze zaskakujące wykorzystanie tej ideii. Jak już pisałem Canonical już dawno temu wpadł na pomysł by wykorzystać crowdfunding do opracowania produktu hi-tech.

Zastanawia nas jednak czy taka koncepcja sprawdziła by się na o wiele mniej technologicznym rynku. Zatem zapraszam do odpowiedzenia na kilka pytań w załączonej ankiecie.

Tagi: , ,

Autor: Dominik Meller